Monday, February 1, 2010

Buntu....

Bila sepi buntu pun muncul,
Mengusik hati agar tidak terasa..
Melambai fikiran agar tidak berlegar..
Tapi buntu pun ingin bertahan..
Dalam hati yg semakin sepi...

Di manakah buntu sembunyikan diri...
Di dalam hatikah?
Di dalam fikirankah?
Di dalam dirikah?

Bila ditanya buntu pun senyap...
Akalkah yg membuat buntu..
Hatikah yang memanggil buntu..

Di mana buntu berada?
Di dalam...
Di luar...
Di atas...
Di bawah...
Atau di mana-mana....

Aku pun mencari-cari...
Di mana buntu berada...
Mengapa dia datang..
Mengapa dia pergi...
Aku pun semakin buntu mencarinya...

Kebuntuan terus menemani semalaman yang panjang...
Sebelum lenaku membuai mimpi...


nurahadi....
12.33am
2.2.2010

3 comments:

*Mawar Nafastari* said...

ok, sy pun buntu membaca tulisan ini.. huhu

Nafastari said...

saya seperti merasakan sesuatu, seolah-olah saya bagaikan faham sesuatu, tetapi saya pun buntu. saya harap anda ok saja di sana.

WS Zuriati said...

ok jer...mlm2 try je...terasa nk menulis sb dh lm tak menulis ayat2 camni...