Sunday, July 12, 2009

Tiada tajuk

Salam buat semua rakan-rakan pembaca blog. Walaupun tulisanku ini tidaklah begitu ilmiah dan tak de pulak gambar-gambar yang cantik untuk di tunjukkan pada semua tapi terima kasihla kerana ada jugak yang sudi menjengah...

Dah lama sangat tak menulis rasa macam tak tau nak mulakan dengan cerita apa. Sejak mengandung, melahirkan anak dan sekarang tengah sibuk dengan baby yang semakin membesar, maka masa terasa begitu menghambat setiap hari. Tapi jika sempat menulis ni terasa macam ada sedikit keseronokan dan kepuasan di hati. Mungkin jugak kata orang hilangkan tension dan kepenatan menguruskan rutin harian di sepanjang hari.

Walau apapun, dalam entri yang tiada tajuk ini, aku nak kongsi satu pengalaman. Masa dalam pantang anakku asyik berjaga malam, hampir dua bulan waktu tidurku tidak terurus. Bila buat pemeriksaan darah, tekanan darah semakin tinggi sehingga bacaan 140/90. Tak sepadan dengan umurku yang masih muda. Kwa...kwa...

Aku telah diberi ubat untuk mengawal tekanan darah selama dua minggu dan perlu berjumpa dengan doktor untuk pemeriksaan selanjutnya, tapi satu butir ubat pun tidak ku telan dan temu janji dengan doktor pun tidak aku hiraukan sehingga hari ini. Sudah hampir dua bulan ia berlalu selepas aku diberi ubat itu...

Tetapi buat masa ini, anakku tidak berjaga malam lagi. Aku sudah boleh tidur dengan nyenyak. Aku hanya berdoa agar tekanan aku kembali stabil. Bukan tidak ambil kisah pasal kesihatan tapi kadang-kadang kesibukan itu membuatkan kita merasa sentiasa sihat....

4 comments:

wanahaf said...

awalnye awk menulis?kul 5 pg tu? ank terjaga lg ke?

Nafastari said...

Selamat kembali. Kami rindu tulisan kamu tentang anak-anak kamu yang comel-comel semua. Terus menulis ye!

wan storm said...

take care urself, really.

WS Zuriati said...

tq pd semua yg baca tulisanku ini....